La sfârşitul anilor 2000, vechiul traseu al mocăniţei a fost dezafectat, iar liniile ferate, podurile şi podeţe, împreună cu garniturile feroviare au fost valorificate la „fier vechi”.

Vechile cantoane au rămas şi ele părăsite, iar unele au fost demolate pentru materialele de construcţii, în timp ce majoritatea traverselor de lemn au dispărut. Scheletul unui viaduct care se ridică la peste 20 de metri deasupra râului Zlaşti şi a şoselei Hunedoara – Cerbăl a rămas însă neclintit.

Linia ferată a fost luată de pe el, împreună cu o parte a elementelor metalice, însă structura uriaşă al monumentului, înlocuită parţial în 1996, nu a putut fi luată. În apropiere de viaductul de la marginea Hunedoarei, izolate la poalele unei cariere de piatră, au existat mai multe case şi barăci folosite de muncitorii din zonă. Doar una a rămas în picioare şi este încă locuită.

Continuarea pe adevarul.ro.

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here